|
Avenços en el projecte de conservació del teix |
|
|
dimarts, 13 d'octubre de 2015 14:38 |
|

Plançons de teixos de reforçament plantats a l'Alta Garrotxa (Foto ACN)
Segons que informa el Diari de Girona, el projecte europeu Life+Taxus ha permès millorar l'hàbitat dels més de 8.000 exemplars de Taxus baccata de Catalunya. Tot i que no es tracta d'una espècie amenaçada al territori, el fet de constar a llistats de protecció (per exemple les teixedes, com a hàbitat, a la Directiva Hàbitats), ha permès obtenir finançament per a la conservació dels boscos de teix.
Ara es donen a conèixer els avenços de projecte, amb la participació de diverses entitats (CTFC, Ajuntaments, EINs o el propi DARP). Hi ha hagut acords de custòdia, tala de milers d'individus d'espècies arbòries competidores, reforçaments poblacionals, tractaments fitosanitaris per la presència d'un fong, etc.
El projecte té un pressupost de 1,2 M d'euros, el 75% del qual prové de fons europeus.
Més informació
|
|
Darrera actualització de dimarts, 13 d'octubre de 2015 14:48 |
|
|
Dues noves publicacions en BCP |
|
|
divendres, 9 d'octubre de 2015 11:35 |
|
La Sociedad Española de Biología de la Conservación de Plantas (SEBiCOP) ha donat a conèixer la recent aparició de dues noves publicacions sobre Biologia de la Conservació de plantes ibèriques disponibles en pdf:
Las especies exóticas invasoras en Aragón / Joaquín Guerrero Campo & María Jarne Bretones (2014) Consejo de Protección de la Naturaleza de Aragón. 238 pág. Serie Difusión 26. Premio Félix de Azara 2012. Zaragoza. ISBN 978-84-898628-5-2 - Enllaç pdf
Conservación Vegetal vol. 19 (2015)- Enllaç pdf
La SEBiCOP ha canviat recentment la seva Junta Directiva arran de les eleccions que han tingut lloc durant el darrer congrés de conservació de plantes de Vitòria, celebrat fa uns dies. La societat és ara presidida per Juan Carlos Moreno (UAM) en susbtitució de Jaime Güemes (UV).
Més informació
|
|
Darrera actualització de divendres, 9 d'octubre de 2015 11:57 |
|
Canvi en la proporció de sexes pel canvi climàtic |
|
|
dimecres, 7 d'octubre de 2015 10:51 |

Femella d'un corc de les glans (Foto: CREAF)
Una nova troballa d'afectació dels mutualismes planta/animal degudes al canvi climàtic ha estat publicada recentment per un equip d'investigadors espanyols, amb participació del CREAF (UAB). Segons la nota de premsa publicada al diari Ara, l'estudi s'ha centrat en el corc de les glans -Curculio elephas-, que emergeix dels seus refugis subterranis a finals d'estiu. La investigació constata que, com passa en moltes altres espècies d'insectes, són els mascles els primers que surten a la superfície però, per fer-ho, necessiten que les pluges humitegin i estovin el sòl. Així doncs, si les pluges triguen a arribar i el sòl es manté massa dur, els mascles moren i la proporció de femelles es dispara, fins al punt que pot comprometre la seva supervivència.
Raul Bonal, Marisa Hernández, Josep M. Espelta, Alberto Muñoz, José M. Aparicio (2015) - Unexpected consequences of a drier world: evidence that delay in late summer rains biases the population sex ratio of an insect. Royal Society Open Science - Published 2 September 2015.DOI: 10.1098/rsos.150198
Més informació
|
|
El canvi climàtic escurça la llengua dels borinots |
|
|
divendres, 2 d'octubre de 2015 08:51 |
|

Bombus hortorum pol·linitza Delphinium montanum (Foto M Bosch)
Hom accepta la predicció que el canvi climàtic provoca la migració de plantes i animals a noves localitats i que afecta les comunitats biòtiques de diverses maneres. Ara, un equip d'nvestigadors estadounidencs i canadencs han documentat no únicament prediccions, sinó proves concretes que el canvi climàtic dirigeix l'evolució dels borinots que pol·linitzen la flora de les muntanyes de Colorado, als Estats Units. Amb el títol Climate change is shortening bumblebee tongues, el butlletí setmanari digital Conservation this Week de Conservation Magazine que publica la SCB, dóna a conèixer els resultats de la comparació de mesures de la trompa de dues espècies de borinots (gènere Bombus), amb disminucions de c. 25 % de la llargada de les probòscides. Sembla prou rellevant com per causar el desacoblament de mutualismes.
|
|
Darrera actualització de divendres, 2 d'octubre de 2015 11:42 |
|
Llegiu-ne més...
|
|
Seminari IBB: conservació de flora xinesa |
|
|
dimarts, 29 de setembre de 2015 14:29 |
|

Aquest matí ha tingut lloc a l'Institut Botànic de Barcelona, el Seminari "La Xina: el repte de conservar una megaflora", a càrrec del nostre company del BioC, Jordi López-Pujol. Durant el seminari, J. López ha presentat la problemàtica del canvi global i l'extinció d'espècies, amb la Xina com a "campió" en aquest camp. Tot seguit, ha introduït la riquesa, endemisme i amenaces sobre la flora de la Xina, per acabar presentant les pròpies contribucions de recerca sobre la flora xinesa en els darrers 10 anys.
La sessió ha acabat amb un interessant col·loqui. |
|
Darrera actualització de dimarts, 29 de setembre de 2015 17:47 |
|
|
|
|
<< Inicia < Anterior 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Següent > Final >>
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |