|
Guia UICN de reintroduccions i translocacions |
|
|
dilluns, 13 de juliol de 2015 11:17 |
|
Des de fa poc, es troba disponible (accés gratuït al pdf), al web de la UICN, la versió en espanyol de la Guía para Reintroducciones y otras Translocaciones de Conservación. De fet, el document, en la versió original, data de 2013, i va ser finançat pels fons de conservació d'Abu Dabi. No obstant, la versió en espanyol, una de les llengües habituals de publicació de la UICN, ha tingut un recorregut una mica complex, per la dificultat d'harmonitzar les variants europees i americanes de la llengua, tal com adverteix en el seu blog el nostre company Emili Laguna, supervisor de la versió que ara es difon.
|
|
Llegiu-ne més...
|
|
|
Quatre espècies de plantes, noves a Catalunya |
|
|
dimarts, 16 de juny de 2015 17:03 |
|
El Butlletí de la ICHN en curs de publicació electrònica va enguany farcit de novetats corològiques. Un article de Joan Pedrol i col·laboradors (de la UdL, l'IEL i els Jardins Botànics de Lleida i de Barcelona) indica quatre plantes presents al territori sicòric (Diplotaxis ilorcitana, Lappula patula, Trinia dufourii, Mantisalca duriaei) que són noves per a la flora catalana. Aquestes localitats representen l’extrem oriental de la seva àrea de distribució a la vall de l’Ebre.
També s'hi dóna notícia de la presència de Linaria oligantha, un endemisme del SE ibèric, col·lectada un sol cop a Catalunya el 1919 i que no havia estat retrobada.
Algunes d'aquestes poblacions són petites i fràgils i mereixedores de ser avaluades amb els criteris UICN per tal de poder ser afegides, si s'escau, a una nova versió de la Llista Vermella catalana.
Més informació
Joan Pedrol, Josep Antoni Conesa, Alejandro Juárez-Escario, Jordi Margalef, Samuel Pyke & Xavier O. Solé-Senan (2015) Plantes de Ponent noves per a la flora de Catalunya. Butlletí de la ICHN 79: 3-6
|
|
Una nova Festuca per a la flora catalana |
|
|
dilluns, 15 de juny de 2015 16:59 |
|
El Butlletí de la ICHN acaba de publicar en línia un article de J. Molero, J., S. Pyke, M. Guardiola, E. Josa, J. López-Alvarado, J. Felip i L. Sàez, amb diverses aportacions notables a la flora de les muntanyes de Prades i del sud de Catalunya, en el qual destaca la detecció dos tàxons citats com a novetats per a la flora catalana (Poa trivialis subsp. sylvicola i Bromus hordeaceus subsp. mediterraneus) i la descipció d'una nova subspècie de Festuca per a la ciència (F. trichophylla subsp. meridionalis S. Pyke & Molero), un nou endemisme del NE Ibèric, muntanyes litorals i prelitorals de Catalunya meridional i de Castelló.
Molero, J., S. Pyke, M. Guardiola, E. Josa, J. López-Alvarado, J. Felip & L. Sàez (2015) - Noves aportacions al coneixement de la flora cormofítica de les comarques meridionals de Catalunya, amb especial atenció a les Muntanyes de Prades. Butlletí de la Institució Catalana d'Història Natural 79: 15-37
Més informació
|
|
Nova Llista Vermella de Provença |
|
|
divendres, 12 de juny de 2015 16:17 |
|
Acaba de veure la llum la Llista Vermella de flora amenaçada de Provença, Alps i Costa Blava (regió PACA) que dóna continuïtat a l’avaluació de l’estat de conservació de la flora vascular de la unitat corològica catalano-provençal-balear. Les similituds territorials, florístiques i de les amenaces sobre les plantes en fan un document d’un valor especial per a nosaltres. El Portal BioC n'analitza el contingut a la columna E-Opinió
NOBLE V., VAN ES J., MICHAUD H.& GARRAUD L. (coord.) 2015. Liste Rouge de la flore vasculaire de Provence‐Alpes‐Côte d’Azur – Version mise en ligne. Direction régionale de l’environnement, de l’aménagement et du logement & Région Provence‐Alpes‐Côte d’Azur, 14 pp |
|
Seguiment genètic de les reintroduccions de la silene d’Ifac |
|
|
dimecres, 10 de juny de 2015 18:24 |
|
L’equip de la Universitat d’Alacant coordinat per M.B. Crespo i A. Juan, ha revisat els resultats genètics de la reintroducció i el reforçament poblacional de la silene d’Ifac (Silene hifacensis), espècie amenaçada i protegida al País Valencià.
L’estudi, publicat a Journal for Nature Conservation i dut a terme amb AFLPs com a marcadors, ha comparat la diversitat genètica en poblacions naturals i en poblacions restaurades amb individus trasplantats des de vivers durant una bona colla d'anys. Els resultats indiquen que les poblacions noves han atès bons nivells de diversitat, però que presenten fenòmens de depressió per consanguinitat. El treball demostra la utilitat del seguiment de les actuacions de conservació mitjançant estudis de diversitat genètica (genetic monitoring)
Alonso, M.T., Guilló, A., Pérez-Botella, J., Crespo, M.B. & Juan, A. (2014). Genetic assessment of population restorations of the critically endangered Silene hifacensis in the Iberian Peninsula. Journal for Nature Conservation 22(6): 532-538.
Més informació
doi:10.1016/j.jnc.2014.08.007 Accés resum i handle – Universitat d’Alacant -http://rua.ua.es/dspace/handle/10045/43020
|
|
Darrera actualització de dimecres, 10 de juny de 2015 23:27 |
|
|
|
|
<< Inicia < Anterior 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Següent > Final >>
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |