Noves estratègies de conservació de la biodiversitat |
|
dimarts, 18 d'octubre de 2011 17:08 |
El consell de govern de la Junta d’Andalusia ha aprovat l’Estratègia andalusa de gestió integrada de la Biodiversitat, segons que informa el butlletí Geobio,19. Fa relativament poc, Itàlia va aprovar també la seva estratègia pròpia, en sintonia amb els programes de les estratègies mundials 2011-2020. A les conclusions de les II Jornades Catalanes de Conservació de Flora es va aprovar una resolució instant a la preparació d’una estratègia catalana de conservació de plantes que podria començar a preparar-se ben aviat i, per a la qual, aquests documents (d'àmbit autonòmic i nacional) poden ser punts de referència d’interès
|
Llegiu-ne més...
|
|
Nomenat el Comitè Científic d’espècies amenaçades |
|
dissabte, 8 d'octubre de 2011 13:18 |
El Ministeri de Medi Ambient va publicar al BOE del 6 d’agost la resolució per la qual fa pública la relació de membres del Comitè científic del Catálogo Español de Especies Amenazadas/LESPRE que hauran de vetllar per la revisió i les noves incorporacions de tàxons als llistats de protecció d'espècies a escala estatal. A continuació us oferim els experts designats en flora.
|
Llegiu-ne més...
|
Celebrat el congrés de la SEBICOP, a Menorca |
|
dilluns, 3 d'octubre de 2011 23:50 |
 La sala del congrés, cedida per l’Ajuntament des Mercadal va tenir una bona afluència de participants (Foto: V Congrés SEBICOP)
Del 28 de setembre a l’1 d’octubre ha tingut lloc a Es Mercadal (Menorca) la cinquena edició del Congrés de Biologia de la Conservació de Plantes, organitzada per la Universitat de les Illes Balears (UIB) i la Societat espanyola de Biologia de la Conservació (SEBICOP), sota la coordinació de Joan Rita.
El congrés s’ha estructurat en sessions científiques (orals i pòsters), tallers i una excursió i ha comptat amb la participació d’uns 180 inscrits. D’entre les novetats de l’edició d’enguany destaca la sessió dedicada a la conservació de flora no vascular i l’atenció al desenvolupament d’eines tecnològiques i de comunicacions al servei de la conservació de plantes.
|
Llegiu-ne més...
|
Aprovada l'Estratègia catalana de conservació ex-situ |
|
dilluns, 19 de setembre de 2011 17:18 |

A la sessió celebrada avui de la Comissió Assessora de Conservació de Flora de Catalunya, s'ha presentat al Director General de Medi Natural i Biodiversitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Escorihuela, el document Estratègia catalana de conservació ex situ de la flora vascular silvestre. Aquest document inclou l'anàlisi de la situació de conservació ex situ a Catalunya, identifica els agents i organismes implicats i preveu un termini d'aplicació de quatre anys (2011-2014), amb un pla d'actuació desenvolupat, una planificació pressupostària i una priorització dels tàxons a conservar.
|
Darrera actualització de dilluns, 19 de setembre de 2011 17:43 |
Llegiu-ne més...
|
Treballs finals del Màster de Biodiversitat a la UB |
|
divendres, 16 de setembre de 2011 15:51 |

Ahir i avui han tingut lloc les lectures dels treballs de fi de màster del Màster de Biodiversitat de la Universitat de Barcelona, on s'han presentat les recerques dels joves investigadors que inicien la seva carrera en el marc d'aquest màster oficial. A continuació indiquem els temes dels treballs i llurs autors (alguns, de membres del BioC, vegeu notícia) que han de representar part del futur de la Biologia de la Conservació de plantes i de la Botànica en general de casa nostra.
|
Llegiu-ne més...
|
|
|
|
<< Inicia < Anterior 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 Següent > Final >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |