Vídeo:  Biodiversitat és futur

TRADUCTOR

English Chinese (Simplified) French German Italian Russian Spanish

DECLARACIÓ

ENLLAÇOS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Qui està en línia?

Tenim 29 visitants en línia

Cercador

Nosaltres.com - El cercador de Vilaweb

Sindicació

feed-image format RSS 2.0
Bon Nadal Imprimeix
dimecres, 24 de desembre de 2008 21:15
AddThis Social Bookmark Button
 Des del Portal de Biologia de la Conservació de Plantes, els membres de l'Equip de Recerca del BioC us desitgen un Bon Nadal i un feliç Any Nou. Aprofitant les les festes, us recomanem la lectura de la E-Opinió De molsa blanca i de pessebres, referida a la conservació d'aquest grup de líquens.
 
El boix grèvol (Ilex aquifolium) es troba protegit per l'ordre de 28 d'octubre de 1986 que regula el verd ornamental nadalenc.
Darrera actualització de dimecres, 24 de desembre de 2008 21:26
 
Pius Font Quer al Canal 33 Imprimeix
dimecres, 24 de desembre de 2008 15:19
AddThis Social Bookmark Button
Ahir es va emetre per Canal 33 el documental de televisió Herbolarium que inclou dues històries paral·leles. D'una banda, la de les trementinaires i remeieres tradicionals de la vall de Vansa, a l'Alt Urgell. De l'altra, i la del botànic, professor de la Facultat de Farmàcia, iinvestigador i fundador de l'Institut Botànic de Barcelona, Pius Font Quer, que descobreix detalls biogràfics i imatges dels arxius de la família Font i de l'Institut Botànic que es poden veure per primera vegada.
 
El reportatge té una durada de 50 minuts i des d'avui és disponible a la pestanya BioC TV d'aquest portal.
 
Veure vídeo (TV3 a la carta)
 
 
Nova amenaça als prats de Posidonia Imprimeix
dimecres, 24 de desembre de 2008 14:22
AddThis Social Bookmark Button

Segons que informa el diari AVUI, a les costes de Vilanova i la Geltrú (Garraf) ha estat detectada la presència de l'alga verda Caulerpa racemosa, confirmada per l'equip que dirigeix Enric Ballesteros, del Centre d'Estudis Avançats de Blanes (CEAB). Aquesta espècie algal exòtica es troba en expansió al Mediterrani des de fa gairebé vint anys i pot afectar les praderies de la fanerògama marina Posidonia oceanica, per la qual cosa és objecte d'un seguiment continuat per l'equip del CEAB.

  • Més informació

Notícia 23/12/2008 - Diari AVUI

 
10 anys de microreserves al País Valencià Imprimeix
dimecres, 26 de novembre de 2008 19:10
AddThis Social Bookmark Button

El proppassat 16 de novembre es van complir deu anys de l’aprovació de la primera ordre per la qual es creaven Microreserves de Flora al País Valencià. Aquella norma declarava 14 microreserves a la demarcació de Castelló, la primera de les quals fou l’Illa Ferrera, que fa part de l’arxipèlag de les Illes Columbrets i on viuen, entre d’altres, Medicago citrina o Lobularia maritima subsp. columbretensis. Des d’aleshores s’han anat succeint fins a 16 ordres de declaració, que han permès la protecció de 273 microreserves botàniques.

La llista actualitzada de microreserves es pot consultar a:
http://es.geocities.com/microreserves

Per molts anys a tots els companys que han estat impulsant les microreserves!

Més informació

 
Publicada la "Lista Roja" 2008 Imprimeix
dimarts, 25 de novembre de 2008 17:05
AddThis Social Bookmark Button

 Acaba de publicar-se la segona edició de la Lista Roja de la Flora Vascular española, amb data de 2008, editada pel Ministeri de Medi Ambient, amb la col·laboració de la SEBCP i el suport tècnic de TRAGSA.

La llista, que es trobava en fase molt avançada després dels treballs del III Congrés de Biologia de la Conservació de Plantes celebrat a Tenerife, és l'actualització de la primera Lista Roja apareguda l'any 2000, després de la publicació de l'Atlas y Libro Rojo, els llibres vermells de diversos territoris (com ara Andalusia o Balears) i les successives addendes i actualitzacions de coneixements. Se n'ha fet una edició enguany i es preveu una nova impressió amb data de 2009.

Igualment, la SEBCP anuncia que per al 2009 es preveu la publicació de l'Addenda 2007 a l'Atlas y Libro Rojo i el manual de demografia anunciats, així com l'inici de la Fase IV del projecte AFA. N'informarem des del Portal del BioC.

Més informació:

Darrera actualització de divendres, 5 de desembre de 2008 17:04
 
Més articles...
<< Inicia < Anterior 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 Següent > Final >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL