|
Anunci del Congrés Mundial de Conservació |
|
|
dilluns, 11 de gener de 2016 11:53 |
|

Ja s'ha convocat la propera edició del Congrés Mundial de Conservació, que, organitzat per la UICN, tindrà lloc a Honolulu (illes Hawaii). Les dates previstes són de l'1 al 10 de setembre de 2016.
Més informació i inscripcions
|
|
Darrera actualització de dilluns, 11 de gener de 2016 11:57 |
|
|
La UB representa "Font i Quer, passió per la botànica" |
|
|
dilluns, 21 de desembre de 2015 18:20 |
|
Ja s’ha fet la preestrena del darrer espectacle del projecte Theatrum Sapientiae, que dedica l’edició d’enguany al botànic Pius Font i Quer. La representació, titulada Pius Font i Quer, passió per la botànica, repassa la vida d’aquest botànic...
Per seguir llegint : Notícia 21/12/2015 (Notícies UB) |
|
El Gobierno destrueix dues platges al Baix Ebre |
|
|
divendres, 18 de desembre de 2015 14:42 |
|

Abocament de sauló de color, granulometria i composició al·lòctona, a Cala Vidre (Foto: Diari de Tarragona)
Segons que informa el Diari de Tarragona, la demarcació de Costes de l'estat ha abocat tones d'arenisca de granit de pedreres continentals a dues platges de l'Ametlla de Mar, la platja de Sant Jordi i Cala Vidre, que pertanyen a un EIN (Espai d'Interès Natural) de la Xarxa Natura 2000. Amb la justificació de la regeneració de sorra de les platges, sense coneixement de l'Ajuntament afectat, ara l'empresa que ha dut a terme l'acció reconeix que es tracta d'un "error" i es compromet a retirar la sorra aportada. No cal dir que, si es tractés d'un particular i no del Ministeri, estaríem parlant d'un delicte, en lloc d'un error. L'Ajuntament valora la presentació d'una denúncia a la Fiscalia.
A part de l'afectació a la flora i vegetació de la zona emergida, l'agrupació local Plàncton alerta de les possibles conseqüències sobre els alguers de Posidonia oceanica si la sorra es dispersa abans de ser retirada.
Més informació
|
|
Darrera actualització de divendres, 18 de desembre de 2015 15:05 |
|
Ens han deixat dos botànics mediterranis |
|
|
dimecres, 16 de desembre de 2015 12:28 |
|
Hem de lamentar el traspàs de dues personalitats més de l'estudi de la botànica i la conservació de la flora mediterrània, en les darreres setmanes: Avinoam Danin (Jerusalem, Israel) i Franz Speta (Linz, Àustria), segons que ens comunica el secretariat d'OPTIMA.
El Prof. Avinoam Danin, de Jerusalem, va morir el matí del 12 de desembre, després d'una llarga malaltia. Ha estat un dels més apassionats amants de la flora d'Israel, del Sinaí i de les regions properes, a les quals va dedicar pràcticament 50 anys d'estudi, també en aspectes tan especials com les traces botàniques del Sant Sudari de Torí. Vam tenir ocasió de tenir el Prof. Danin a Barcelona, l'any 2008, participant als cursos dels Juliols UB i anant a la cerca de l'"altra canya", Arundo mediterraneum, amb els amics del Grup de Terres de l'Ebre.
Avinoam Danin, mostrant les característiques diferencials d'Arundo mediterraneum a Ferran Royo, Manolo Arrufat i Cèsar Blanché, al Delta de l'Ebre, l'any 2008 (Foto: F. Royo).
Uns dies abans, el 5 de desembre ens deixava un altre col·lega, el Dr. Franz Speta, de Linz. Idefallible taxònom i observador de la natura, va centrar els seus estudis en Hyacinthaceae, Asparagaceae, Lentibulariaceae i Scrophulariaceae, en el grup de botànics de Viena. |
|
Darrera actualització de dimecres, 16 de desembre de 2015 12:38 |
|
Nou volum de "Lithodora" |
|
|
dimecres, 9 de desembre de 2015 09:46 |
|
Segons que comuniquen des de la Delegació de la Garrotxa de la ICHN, ja ha sortit publicat el número 8 de la revista "LITHODORA, Novetats botàniques de la Garrotxa" corresponent a l'any 2013, que recull totes aquelles publicacions i activitats de recerca sobre Botànica que es varen dur a terme durant l'any 2013 a la comarca.
|
|
Darrera actualització de dimecres, 9 de desembre de 2015 09:54 |
|
Llegiu-ne més...
|
|
|
|
|
<< Inicia < Anterior 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 Següent > Final >>
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |